Presentació mapes amb R

El dijous 11 d’octubre a l’Edifici Josep Carner del recinte històric de la Universitat de Barcelona, vaig presentar Mapes amb R en una sessió del grup d’usuaris d’R de Barcelona.  En la presentació vaig mostrar diferents packages que permeten realitzar mapes amb R.

Com ja vaig dir en el seu moment, tant la presentació com el codi el penjo al bloc. La presentació pròpiament dita, que la vaig fer en html 5 no he trobat cap forma satisfactòria de compartir-la, ni dropbox ni google drive m’han funcionat correctament. Per això, passo ja sense més demora l’scritp al següent enllaç i el RPubs on podeu veure tot el contingut de la presentació

La presentació la vaig generar sota els principis de Reproducible Research  i per tant, tot el contingut de la presentació està en l’script que he enllaçat més a munt, i al mateix temps podeu generar automàticament vosaltres mateixos la presentació.

Com que el codi i els exemples estan pensats per anar acompanyats de les explicacions que vaig donar el dia de la reunió, i que potser molta gent no ho entendrà tot massa bé, he decidit que més endavant aniré fent petites entrades al bloc amb diferents conceptes o llibreries que vaig parlar llavors i algunes altres que per qüestió de temps no vaig poder detallar o explicar.

La presentació la vaig fer amb RStudio + knitr + markdown, que el Paco Carmona al seu bloc explica com treballar-hi i que a més s’ha ofert a fer un taller a les IV Jornadas de usuarios de R que seran el 15 i el 16 de Novembre.

Per passar a format presentació html5 vaig utilitzar Pandoc que és com una navalla suïssa per canviar de formats i vaig fer la següent instrucció: pandoc -s -S -i -t slidy –mathjax

Fins aviat R-users,

Tags: , ,

Leave a Reply

