Made in Barcelona: Projecte Citybikes

CityBikes

Una de les coses que m’agraden d’escriure al bloc és el feedback que reps. Amb l’entrada Dades del bicing i aplicació amb Shiny, on explicava com obtenir les dades del bicing utilitzant el servei citibikes i com importar-ho a l’R amb JSON, ha superat totes les meves expectatives.

Estant de vacances vaig rebre un correu de Lluís Eskerda, el programador darrere de citybikes, l’aplicació que facilita les dades del bicing i de serveis similars d’altres ciutats del món.

Em va fer molta gràcia saber que el projecte era genuí de Barcelona i la volta que ha fet la informació, en Ramnath Vaidyanathanal al Canadà utilitza les dades recopilades a Barcelona per fer una visualització amb R i torna a Barcelona quan faig l’entrada al bloc dels usuaris d’R de Barcelona.

A més, em va explicar l’objectiu del seu projecte que traduint-ho del lloc oficial:

La raó principal d’aquest projecte és per mostrar a la gent dels beneficis de proporcionar dades lliures.

Sembla que després de 3 anys a Barcelona s’han adonat i ja les ofereixen a l’Open Data Barcelona.

Afegeixo diferents enllaços interessants per si voleu saber-ne més del projecte.

Tags: ,

Leave a Reply

